ESETTANULMÁNYOK. OLVASS BELE!
Ez a rovatunk is folyamatosan frissül, nézz be időnként, érdemes. :-)
Vannak ezek az olcsójános nyomtatókellékes cégek, gagyi, pénztárcabarátnak álcázott, nyomtatógyilkos tonereikkel.
Ők azok, akiknél ellenállhatatlan padlóáraik miatt sokan vásárolnak lézertonert, tintapatront – egyszer.
Egy régi ügyfelünk, aki többek között prémium ételek házhoz szállításával foglalkozik, a mostani nehéz időkre való tekintettel spórolni szeretett volna a cégében ezen, azon, így pl. a nyomtatási költségein.
Így futott bele egy ilyen kókler nyomtatókellékesbe.
A tőle vásárolt kellékkel nem működött a nyomtatója, ám hiába fordult az illetőhöz segítségért, mint kiderült: ő sajnos nem ért a nyomtatókhoz. ((??? :-D )
Ezt követően került vissza hozzám a printer, - anno még tőlünk vásárolta - nézzek már rá, mi baja.
Azonnal láttam: egyetlen, rossz minőségű lézertonerrel sikerült egy huszárvágással tönkrevágni a nyomtatóját.
Amely ráadásul még garanciális is lett: volna... Ám ez a garancia elvesztett azáltal, hogy a rossz minőségű utángyártott toner látványosan kinyírta a beégetőművet.
(Itt jegyzem meg, ha a tőlünk vásárolt utángyártott kellék ilyet tenne a te nyomtatóddal, maximálisan vállaljuk a felelősséget: a mi költségünkön megszervizeltetjük a nyomtatód. Szerencsénkre, még erre, a 15 év alatt egyszer vagy kétszer volt precedens.)
Garancia nélkül pedig a javítás annyiba kerülne, hogy abból a pénzből már inkább egy új nyomtatót ajánlottam neki megvételre.
Ügyfelem, aki, mint előbb említettem, prémium ételek előállításával foglalkozik, most már, azt hiszem, megértette: a nyomtatóknak sem mindegy, mit adunk enni. ;-)
Tanulság?
Mindig nézd meg HOL és KITŐL veszed a nyomtatókelléked.
Van amin nem érdemes spórolni, mert az olcsó néha sokkal drágább mint a megfelelő.
- Vettem ezeket az Epson patronokat, de nem fogadja el a nyomtató.
- Mikor használta utoljára JÓL ezt a nyomtatót?
- Két éve.
- Rossz hírem van. Sajnos ez a nyomtató beszárad ha nem használják rendszeresen. Két év állás az nagyon nagy idő ennek a nyomtatónak. Próbálják meg a gép fejtisztítást, icipici esély van rá, hogy segít, ám sajnos tényleg minimális az esélye, hogy ez a nyomtató működni fog még.
- A tintapatronomon a 650-es szám van, ám egy boltban véletlenül a 652-es számozásút emeltem le a polcról. Kibontottam, beletettem a nyomtatómba, de azt írja ki, hibás a patron! Pedig egy az egyben ugyanúgy néz ki ez a 652-es tintapatron, mint a 650-es számú, patron. Mi történt, segítsetek!
- A tintapatronon, amit vettem, azt írta, hogy 330 oldalig elég a patron, de csak 40 oldalt tudtam vele kinyomtatni. Miért?
- Minden nyomtatókellék gyártó 5% lefedettséggel számol. Pontosabban, egy A4-es oldal 5% lefedettségével.
Ám a legtöbben sokkal de sokkal sűrűbben nyomtatunk ennél.
Ott egy vastagított betű, emitt egy árnyékolt sor, aláhúzás, stb... és pikkpakk, 40-50-60 százalékát is telenyomtattuk egyetlen oldalnak.
A képekről, illusztrációkról nem is beszélve: egy fotó kinyomtatása gyakorlatilag 100%-os lefedettséget is jelenthet.
Íme hát, így lesz a tintapatronunk csomagolásán ígért 330 oldalból 40 nyomtatott oldal, a lézertonerünk gyártójától ígért 1500 oldalból pedig csupán 750...
- Üdvözlöm, Zsolt. Egy gyors kérdés. Szeretnék venni egy használt nyomtatót. Foglalkozik használt nyomtatókkal? Nem? Akkor ön szerint az XXX apróhirdetési portálon szerencsével járok?
- Ha azt a részét nézzük, hogy talál ott használt nyomtatót, akkor igen. Viszont ha az is kérdés, MILYEN használt nyomtatót, akkor már kicsit sem biztos, hogy szerencsével jár majd.
-Miért?
-Mert amikor bejön hozzám egy vevő, aki festéket szeretne a nyomtatójába, és végül egy új nyomtatóval távozik, ugyanis hamar kiderül, hogy a régi nyomtatójába többe kerül a festék mint egy új, gazdaságos nyomtató, mindig megkérdezi: foglalkozunk mi használt nyomtatóval? Mire én: nem, hisz egyetlen vevőmnek sem szeretnék olyan nyomtatót eladni, amibe drága a festék. Erre ő: - Mit ajánl, hol adjam el? Szinte vadiúj, nem dobnám ki. Én: - Csak egy tipp: tegye fel az XXX apróhirdetési oldalra, hátha valaki megveszi.
----------
Hát így. XD
- Vegyem meg a színes patront is, amikor csak feketét nyomtatok? Tényleg nem működik a nyomtatóm anélkül? Nekem azt ajánlották az X nagyáruházban, hogy számlanyomtatáshoz ezt a nyomtatót vegyem, mert olcsó.
- A nyomtató valóban olcsó, ám a belevaló tinták már sajnos nem. Ráadásul ezt a nyomtatót olyan felhasználóknak ajánlott megvásárolni, akik alig pár színes oldalt nyomtatnak havonta. Ön mit nyomtat általában és mennyit?
- Elsősorban számlákat, úgy havi 20-70 darabot.
- Szkennelni, fénymásolni szokott?
- Fénymásolni nem, szkennelni maximum havi 1 oldalt.
- Színesen pedig egyáltalán nem nyomtat.
- Egyáltalán. Ön melyik nyomtatót ajánlotta volna nekem? Az fontos, hogy ne legyen nagy, nem szeretném kerülgetni.
- Ezt a lézernyomtatót: https://mintaprint.hu/brother-hl-1222we-nyomtato-8-gb-pendr…. Ezzel a nyomtatóval háromszor annyit tudna nyomtatni, feleannyi áron mit azzal, amit Ön az X áruházban megvett. Szkennelni ez a nyomtató ugyan nem szkennel, ám wifis, így okostelefonról is küldhet rá nyomtatni valót, és ma már minden okostelefonon van szkennerprogram. Azért a havi egy-két beszkennelendő oldalért fölösleges szkennelni tudó nyomtatót vennie. Az egyrészt dobna a nyomtató árán, másrészt a nyomtató helyigénye is megnő.
- Meggyőzött, adjon nekem egy ilyen nyomtatót.
- Gratulálok, remek döntés! Ráadásul van rá ügyfélkártyás kedvezménye is. A belevaló nyomtatókellékből pedig a nyomtató teljes élettartamára dupla ügyfélkártyás kedvezményt adunk önnek, ezzel köszönve meg, hogy nálunk vásárolta új nyomtatóját.
***
Egy hónap múlva.
-Köszönöm, Zsolt, kiváló nyomtatót ajánlott. Sokkal gyorsabb mint a tintasugaras volt. Kellene még egy új nyomtató a másik üzletembe is. Melyiket is ajánlja?
---------
Pont azt beszélgettük tegnap Enikővel, hogy sokszor csak a jószerencsén múlik, hogy milyen kaliberű szakembertől kérünk jóhiszeműen tanácsot. (És bizony, legtöbbször ránézésre lehetetlen megállapítani ki az, aki tényleg jó.)
Egy botcsinálta szakember botcsinálta tanácsai ugyanis simán zsákutcákba vezethetnek minket.
Ám ha olyasvalakihez fordulunk, aki érti a dolgát, akkor sok bosszúságtól és fölösleges pénzkiadástól, kíméljük meg magunkat a jövőben.
Nos, azt hiszem, ez az élet minden területére nézve igaz, nemcsak a nyomtatóvásárláskor... ;-)
- A barátnőm mondta hogy ezt vegyem meg, mert ez jó.
- Olcsó volt.
- A szomszédom tanácsolta, hogy ilyet vegyek.
- Az informatikus azt mondta, ezekből vásároljunk be.
- Ajándékba kaptam.
- A sógoroméknak is pont ilyen van otthon.
- Szétnéztem a neten, ez volt szimpatikus.
- Hirtelen kellett egy nyomtató.
Amikor bejön egy új ügyfél, aki PANASZKODIK a nyomtatójára, mindig megkérdezzük, miért pont erre a nyomtatóra esett a választása?
Általában ezeket a válaszokat kapjuk.
ÚJ nyomtatót vásárolnál?
Ne a Google-t, ne a szomszédot, és ne az informatikust kérdezd (TISZTELET a kivételnek, ám az informatikusok NEM értenek a nyomtatókhoz.), hanem egy, a nyomtatószakmában jártas szakembert faggass ki.
Pontosabban inkább ő fog kifaggatni téged a nyomtatási szokásaidról, mielőtt bármit ajánlana.
Egy jó tanács nem kerül semmibe, ám rengeteg bosszúságtól és fölösleges kiadástól megkímélhet utólag.
MELYIK A LEGJOBB NYOMTATÓ?
Mindenkinek más. Számodra az a legjobb nyomtató, ami pontosan azt tudja, amire használod.
- Sokat szkennelsz, keveset, vagy egyáltalán?
- Fénymásolni szoktál?
- Nyomtatsz kétoldalasan?
- Fontosak a színek, vagy elég a fekete betű a fehér papíron?
- Szeretnél A3asan nyomtatni?
- Hányan használjátok majd a nyomtatót?
- Tudjon hálózatban is dolgozni?
- Szeretnél okostelefonról nyomtatni?
- Szeretnéd, ha wifis lenne vagy ez egyáltalán nem fontos neked?
- Átlagosan mennyit nyomtatsz egy hónapban, egy oldalt, vagy tízezer egyet?
Emellett fontos hogy egy nyomtató
- strapabíró legyen,
- akkora helyet foglaljon csak el, amekkorát muszáj,
- a belevaló festéket pénztárcabarát áron tudd megvásárolni,
- az sem hátrány, ha külsőre is tetszetős.
Szakmámból kifolyólag azt tapasztalom, akik csukott szemmel, az első elektronikai boltból ami útjukba akad, vásárolják a nyomtatójukat, több nyomtatót is felhalmoznak maguk körül, ám egyikkel sincsenek maximálisan megelégedve.
Ellenben azoknak, akik kikérték egy nyomtatókhoz értő szakember véleményét vásárlás előtt, kilencvenkilenc százalékuk elégedett volt utólag a döntésével, és nem kellett újabb nyomtatóra beruháznia.
Igen, az a nyomtató, ami Pista bácsinak maximálisan bevált, neked nem biztos, hogy meg fog felelni.
Az a nyomtató, ami olcsó, nem biztos hogy jó is neked.
Mit ahogy az sem biztos, hogy a legdrágább nyomtatóra van szükséged.
Fontos még: az az illető, aki a nagyáruházban értékesít, nem feltétlenül ért ahhoz, amit el akar adni neked.
Vagy az ellenkezője: nagyon is ért hozzá, éppen ezért nem a te szempontjaid veszi figyelembe, hanem azt a nyomtatót próbálja rád tukmálni, amire a főnök az előző napi értekezleten rámutatott, hogy ebből sokat kell eladni.
Megfontolandó az is, hogy cégvezetőként, beszerzési osztály vezetőjeként soha NE az informatikust kérdezd, ne tőle kérj tanácsot.
Mély tiszteletem a kivételnek, ám az informatikusok nagy része NEM ért a nyomtatókhoz. (Én sem értek a számítógépekhez, és rendszerekhez.)
Rengeteg cégvezető vásárol be rossz nyomtatóparkot vállalkozásába. Félrevezető tanácsot kapott ugyanis a nyomtatóhoz mit sem értő informatikusától, aki a neten próbált utánanézni, mit is vegyenek, ám a legfontosabb szempontokat nem vette figyelembe.
Nyomtatóvásárlásod előtt mindig kérdezz meg egy nyomtatókhoz TÉNYLEGESEN értő szakembert.
Egy jó tanács nem kerül semmibe, ám rengeteg fölösleges bosszankodástól és kiadástól megkímél majd téged.
Pénteken vásároltak nálunk itt az Üllői úti boltunkban egy Brother DCP-J100-as multifunkciós, tintasugaras nyomtatót.
Elsősorban fotónyomtatásra szerették volna használni, így bevásároltak mellé jó sok 10x15-ös fotópapírt is (A6 méret).
Pár óra elteltével kétségbeesetten telefonáltak, hogy rossz a nyomtató, nem akar az A6-os fotópapírra nyomtatni.
Szerencsére, mivel közel laktak az üzletünkhöz, Zsolt ki tudott szaladni, megnézze, mi lehet a probléma.
Kiderült, hogy a nyomtató új tulajdonosai Windows 10-en keresztül próbálták kinyomtatni a fotókat, aholis duplán kell megadni a beállításokat, hogy mit szeretnének nyomtatni: egyrészt a nyomtató tulajdonságai között, másrészt a Windows programban.
Ők viszont csak egyik helyt állították be, így folyton azt a parancsot adták ki, hogy nyomtasson ki A6-os fotót A4es papírra.
A nyomtató ezt a parancsot abszolút nem értette, így hát nem nyomtatott.
A probléma két kattintással kiküszöbölve, mindenki boldog.
Tanulság? Amennyiben olyan helyen vásárolod a nyomtatód, ahol technikai segítséget is tudnak adni utólag, akár személyesen, akár telefonon, akkor az sokszor sokat számít. (Bár mondjuk ebben az esetben telefonon nehezen derült volna ki, mi is a probléma, hisz itt ugye abszolút nem a nyomtatóval volt a baj.)
- ILYEN OLCSÓ? Azt hittem itt több pénzbe kerül majd nyomtatókellékem, mint a legtöbb multis elektronikai vagy irodaszer áruházban. De eddig itt a legolcsóbb.
Ha annyi gombóc fagyi lenne most előttünk, ahányszor halljuk egy héten ezt a mondatot, akkor pár embert még meg kellene hívnunk, hogy segítsen elfogyasztani.
Valamiért az emberek fejében az van, hogy egy multi olcsóbb. Olykor tényleg az, ám kivételek mindig vannak.
Pl. a nyomtatókellékeket legtöbbször kedvezőbb áron veheted meg egy szakboltban, mint egy nagyáruházban. Igen, az eredetit is.
Tény és való, hogy egy nagyáruház biztonságot ad, elvégre ott tuti nem futsz bele valami gagyi utángyártottba.
Ellenben a legtöbb helyen az értékesítőik minimálisan értenek csak a nyomtatókhoz és kellékeikhez, emiatt ha te sem tudod pontosan mit akarsz, előfordulhat például, hogy nem azt a lézertonert, vagy tintapatront viszed haza, ami a te nyomtatódba való.
Természetesen ha szakáruházból vásárolsz akkor sem árt odafigyelned egy s másra.
Pl ha gyanúsan olcsó eredeti tintapatront akarnak eladni neked. Ilyenkor lehet hogy elfekvő készleten próbálnak túladni, ami a raktárukban porosodik jó ideje. Amennyiben nem vállalnak 100% csere vagy pénzvisszafizetési garanciát, hagyd meg nekik.
Nem egyszer mesélték nekünk ügyfeleink, hogy originál tintapatront rendeltek internetes áruházból messze a legjobb áron, ám amikor kibontották, hogy beletegyék a nyomtatójukba, kiderült, hogy csutkára be volt száradva.
Arról is jó, ha tudsz, hogy rengeteg féle és fajta utángyártott kellék létezik ugyanabba a típusú nyomtatóba. Vannak nagyon gyenge minőségűek, ezeknek általában az ára is kedvező, ám olykor egy életre elveszik az ember kedvét attól, hogy a jövőben utángyártottat használjon.
Ezért csakis megbízható nyomtatókellék szaküzletből vásárolj. Ha most találtad meg a boltot,vásárlás előtt nézz szét a webáruházukban, a Facebook oldalukon, olvasd el a Google-ban ügyfeleiktől kapott értékeléseket...
Vagy gyere el hozzánk.
Nálunk a te nyomtatókelléked is készleten van, ha mégse, (ami azért nagyon ritka) 24-48 órán belül beszerezzük neked.
Várunk szeretettel, ha kifogyott a lézertoner, tintapatron a nyomtatódból.
Nem, nem leszünk bezárva, nyáron is végig a megszokott nyitva tartási időben jöhetsz el hozzánk (Hétfő-csütörtök 8.00-17.00, péntek 8.00-16.00).
Az egyik nagy, piacvezető nyomtatómárka olyan lézernyomtatót dobott piacra,
A héten már másodszor fordult elő, hogy olyan nyomtatókelléket szeretnének tőlem megrendelni, ami Magyarországon nincs kereskedelmi forgalomban.
Pedig a nyomtatót itt, Magyarországon vásárolták.
HOGYAN FORDULHAT ELŐ, HOGY EGY NYOMTATÓBA, AMIT MAGYARORSZÁGON VÁSÁROLSZ, CSAK KÜLFÖLDRŐL TUDSZ NYOMTATÓKELLÉKET RENDELNI?
Tudnod kell, hogy amikor egy átlag magyarországi számtech internetes áruház kínálatára rákattintasz, ott nem a raktáron lévő termékeiket látod.
Vagy legalábbis nagyrészt nem.
A legtöbb webáruház fel vannak iratkozva több magyar és még több külföldi nagykereskedés listájára.
Ez konkrétan azt jelenti, hogy amikor rákattintasz az ő webshopjukra, mondjuk nyomtatóvásárlási szándékkal, akkor nemcsak az ő raktáron lévő termékeiket látod, hanem sok magyar és nemzetközi nagyker termékét is, úgy, mintha az általad kinézett áruház kínálatának részei lennének.
Sokféle nyomtatót is, jó áron, remek tudással, extra jó feltételekkel.
Naná, hogy azonnal lecsapsz a legjobbra!
A hiba a gépezetben ott csúszik be legtöbbször, hogy ezeknek a vállalkozásoknak nincs kapacitásuk leellenőrizni, átvizsgálni a külföldi nagykerek hatalmas, olykor több tízezer termékes kínálatát. Pl. nem nézik át tüzetesen, hogy melyek azok a nyomtatók, amelyekbe nem gyártottak tintapatront, tonert, magyar piacra, és azokat levegyék a saját webáruházuk kínálatából.
Tényleg nem bántásképp, de ráadásul ezeknek a cégeknek legtöbbje nem vagy alig ért a nyomtatókhoz.
Ők vesznek, eladnak, - minden más a vásárló felelőssége.
Így történhet meg veled az, hogy olyan nyomtatót vásárolsz, amiben aztán kellékanyagot itthon nem vagy csak nehezen tudsz beszerezni. Te megrendeled az új nyomtatód, ők beszerzik neked, ám sajnos nem tájékoztatnak, hogy bizony ebbe és ebbe a nyomtatóba egyetlen magyar cégnél sem fogsz tonerhez jutni. Általában ott sem, ahol a nyomtatódat vásároltad.
Így történhetett, hogy több nálam (is) érdeklődő vásárló akik a közelmúltban vették a nyomtatójukat egy-egy hasonló magyar cégtől, a nyomtatóikhoz adott tonerek kifogyása után őrült nyomozásba kezdtek, hol tudnák beszerezni utánpótlást. Sehol sem volt készleten. Nálunk sem. (Márpedig az nagyon ritka, hogy nálunk egy adott toner ne legyen készleten, vagy ne tudjam beszerezni rövid határidőn belül).
Egyszer, pár évvel ezelőtt, emlékszem, egy nagy és híres neves hazai multi (nevet direkt nem mondok, multikról vagy jót vagy semmit
) is berendelt valahonnan külföldről egy halom olyan típusú nyomtatót, amihez itthon egyáltalán nem lehetett kelléket kapni. És ők is csak a nyomtatót rendelték be, kelléket hozzá nem, tehát aki megvette az adott nyomtatótípust, utána sehol nem talált belevaló nyomtatófestéket.
Ember tervez... technika végez.
Amit tehetsz az ellen, hogy ne járj így, az az, hogy nemcsak megbízhatónak tűnő, hanem tényleg megbízható helyről vásárolod meg az új nyomtatódat.
És mindig nézz utána annak is, hogy kapható e magyarországi szaküzletekben az adott nyomtatókellék, és ha igen, az sem utolsó szempont számodra, hogy mennyibe kerül.
Ilona egy új, strapabíró lézernyomtatót szeretett volna az irodájába.
Mivel havonta több száz oldalt nyomtatott, nem volt mindegy, milyen készülék mellé teszi le a voksát, így hozzám fordult segítségért.
Kikérdeztem a nyomtatási szokásairól, kiderült, előző nyomtatója nem tudott kétoldalasan nyomtatni, ezért vagy kézzel forgatta benne a papírt, vagy simán csak a papír egyik oldalára nyomtatott.
Javasoltam neki, hogy érdemes olyan nyomtatóba gondolkodnia, ami kétoldalas nyomtatást is tud, így rengeteg macerától megkíméli magát, a papírspórlásról nem is beszélve...
A szkennelés, fénymásolás is alapvető volt neki, és mivel többen használták a nyomtatót az irodájából, kérte, hogy lehetőleg wifis nyomtató legyen.
Természetesen az is elsődleges szempont volt, hogy gazdaságos nyomtató legyen, azaz ne kerüljön sokba a belevaló toner.
Viszont csak eredeti tonert volt hajlandó használni, utángyártottról hallani sem akart. Színesen nem nyomtatott, és nem is tervezett nyomtatni.
➽ A felsoroltak alapján ezt a nyomtatót ajánlottam neki: https://mintaprint.hu/brother-dcp-b7520dw-746 Ebbe a nyomtatóba annyira olcsó az eredeti toner, hogy megéri azt használni, meghosszabbítva ezzel a nyomtató élettartamát.
A tegnap beugrott a boltba papírért, és hogy elmondja, ez élete legjobb nyomtatója.
Miklós több tízoldalas fekete-fehér dokumentumokat kellett beszkenneljen nap mint nap.
Az ideje nagy részét az vette el, hogy állt a nyomtató mellett, és egyesével szkennelte be a lapokat.
Ugyanakkor hetente egyszer a számláit is le kellett fénymásolja a könyvelőjének, ezt is egyesével adagolta az előző nyomtatójába.
Amikor egyik kellékvásárlása alkalmából ezt szóba hozta, mutattam neki egy olyan nyomtatót, ami automatikusan szkennel, fénymásol, azaz beteszi a szükséges paksamétát a szkennelőbe, vagy fénymásolóba, és mehet dolgára, a nyomtató dolgozik helyette.
➽ Mivel a szkennelésen, fénymásoláson kívül a fax is fontos volt neki, mert mai napig sok ajánlata ezen a csatornán fut be, ezt a nyomtatót vásárolta meg végül tőlünk: https://mintaprint.hu/brother-mfc-b7715dw-747.
Amikor meghallotta, hogy 3 év garancia is van rá, ráadásul több mint feleannyi lesz a lapköltsége, mint az előző nyomtatójának, majdnem örömtáncot járt itt a boltban.
➽➽➽ Olykor a nyomtatási szokásaink felülvizsgálatával rengeteget tudunk javítani munkakörülményeinken, időt és pénzt spórolva.
➽➽➽ Sokat nyomtatsz, és a régi nyomtatód már nem az igazi?
Nézz be hozzánk, rengeteg féle és fajta profi, nagy teljesítményű nyomtatónk van készleten.
➽➽➽Ráadásul most MINDEN nálunk vásárolt BROTHER nyomtató mellé 16 GB-os Kingston adathordozót adunk neked ajándékba.
➽➽➽ Tudtad? Amennyiben nálunk veszed a nyomtatód, EXTRA kedvezményt adunk neked a belevaló nyomtatókellék árából a nyomtató teljes élettartamára.
➽➽➽ Mi csak olyan nyomtatókat vagyunk hajlandóak készleten tartani, amelyek gazdaságosak, azaz nem kerül sokba a belevaló nyomtatókellék, és nem szervizigényesek.
➽➽➽ Várunk szeretettel, ha új, nagy teljesítményű, megbízható nyomtatóra van szükséged hosszú távra.
Tegnap behoztak egy Brother DCP-J105-ös nyomtatót a boltunkba, hogy rémesen nyomtat, utálják. Nálunk vásárolták fél éve ezt a nyomtatót, az elején még szépen nyomtatott, aztán valami történt, mert elkezdett nagyon lassan nyomtatni, plusz csíkozni...
Zsolt megnézte, nálunk a nyomtató tökéletesen működött. Megkérdezte a nyomtató tulajdonosát, saját telepítőlemezzel telepítette fel a nyomtatót, mert ez valószínűleg szoftverhiba lesz. Mint kiderül, fel sem telepítették, csak rádugták a laptopra, ahol magától feltelepült az ott talált programmal.
Jó tipp: ha megvásárolsz egy nyomtatót, azt mindig érdemes a saját telepítőlemezével feltelepíteni a laptopodra, számítógépedre. Még akkor is, ha wifis nyomtató.
Ha wifis, beállítod a vezeték nélküli használatot, utána lecsatlakoztatod a kábelekről, és tökéletesen fog működni.
Mint ahogy ez a Brother DCP-J105-ös is nyomtató is hibátlanul működik már a tulajdonosánál, miután rendesen feltelepítette.
HP 304-es eredeti tintapatron. Vadonatúj, aki visszahozta, sem azért hozta vissza, hogy reklamáljon, csak hogy megmutassa, mit követett el a kolléganője. Sajnos a kolléga nem tudta, hogy az elektronikát nem szabad levenni a tintapatronról. Erős, géllakkos körmével addig kaparta, ameddig sikerült félig eltávolítania. Sajnos így már nem fogadta el a nyomtató, így új fekete tintapatront kellett vásárolni. Igen, tudjuk, nem mindig egyértelmű, mit is kell levenni egy tintapatronról és mit kell rajtahagyni. Ha te sem vagy biztos benne, hívj minket a 0613576087-es telefonszámon, és segítünk neked!
Vannak olyan vásárlók, akiknek az égadta világon semmi nem jó. (Biztos te is találkoztál már ilyen típusú emberrel. :-) )
Minden nálunk vásárolt terméket visszahoznak, túl hamar kifogyott, túl kevés volt benne a festék, alig nyomtattak vele.
Prémium kategóriás termékeink vannak, pontosan tudjuk, hogy alig velük probléma, ám ha mégis van, akkor érdekes módon mindig de mindig ugyanannál a 2-3-4 vásárlónál.
A kedvenc reklamációjuk: olyan keveset nyomtattam vele, és kifogyott. És visszahozzák az üres tintapatront, hogy cseréljem ki egy telire.
Jó fejek vagyunk, ez tény. Ám azt mi sem szeretjük, ha palimadárnak néznek bennünket. Ilyenkor próbáljuk elmagyarázni, hogy minden nyomtatógyártó 5% lefedettséggel számol (egy A4-es oldal 5%), és hiába van ráírva egy tintapatronra, hogy 300 oldalt tud, ha fotót nyomtat, akkor csak 6 oldal lesz belőle, és kifogyott a tintapatron. Hogy máskor egy hónapig tartott, és most egy hét alatt kifogyott? Egy óra alatt is ki lehet nyomtatni egy festékkazettát.... Félre ne érts, most nem a JOGOS reklamációkról beszélek, az teljesen más kategória.
Amikor ilyen típusú emberrel beszélünk, legtöbbször úgy érezzük, mintha egy dühös fallal beszélnénk, amiről minden lepereg, ám ontja magából a világ összes dühét és keserűségét. :-D
És tudod hogy van: amikor száz vevőnek van velünk egy problémája, az egyöntetűen a mi problémánk is.
Ám amikor EGY vevőnek van velünk 100 problémája... ! :-D
Ilyenkor egy bevált megoldásunk van. Visszaadjuk a termék árát, és megköszönjük, hogy eddig nálunk vásárolt.
Ám mivel a mi termékeink nem megfelelőek az ő számára, megkérjük, menjen egy másik nyomtatókellékeshez. Annyi van, mint égen a csillag, biztos talál magának egy megfelelőt.
Te mit tennél hasonló esetben a mi helyünkben?
Tegnap vásároltak nálunk egy Brother DCP-J 105 nyomtatót. Ma visszajön a vevő, azzal a panasszal, hogy nem voltak benne a nyomtató csomagolásában a beígért 6000+ oldalnyi tintapatronok.
100+ nyomtatót eladunk ebből a színes tintasugaras nyomtatócsaládból, ám ezzel a problémával még mi sem találkoztunk.
Gyorsan kibontottuk egyik készleten lévő Brother DCP-J 105-ös nyomtató csomagolását, hogy megnézzük, hol is kell keresni benne a tintapatronokat.
Mibe vannak csomagolva?
Rögtön fény derült arra, hogy bizony a tintapatronok ehhez a nyomtatótípushoz egy egyszerű, seszínű dobozban vannak elhelyezve. Vásárlónk valószínűleg azt hitte, valami kábel lehet benne, és úgy tette félre a tintapatronokat keresve, hogy bele se nézett.
Azonnal hazatelefonált a barátnőjének, aki megtalálta a leírás alapján a dobozt, és benne a tintapatronokat.
HP PSC 1410-es nyomtató.
Idős házaspár hozta be, nézzünk rá, mert folyamatosan azt írja ki, nem jó bele a fekete tintapatron. Eredeti tintapatron volt benne.
A tintapatront nem nálunk vásárolták, internetről rendelték.
Egyből kiszúrtuk, hogy sérült az elektronikája. Olyan sérülés volt rajta, ami biztos, hogy nem a vevő „műve” volt.
Betettünk egy utángyártott fekete tintapatront a nyomtatóba, és tökéletesen nyomtatott vele.
Csörög a telefonunk itt az üzletben, egy ügyfelünk érdeklődik: van eredeti Epson tintapatronunk?
A nyomtatótípus alapján próbáltuk neki beajánlani a prémium minőségű utángyártott tintapatronjainkat.
Köszöni, kategorikus NEM, - válaszolja - ilyet már vett, és NEM MŰKÖDIK vele a nyomtatója.
Amikor egy olyan termékre, amiből hetente eladunk több tíz darabot, és nincs rá panasz, valaki azt mondja, hogy nem működik vele a nyomtatója, egyből tudjuk, hogy:
-
rosszabbik esetben a nyomtatóval van a baj,
-
jobbik esetben csak a nyomtatókelléket helyezték be a nyomtatóba a be nem megfelelő módon.
Mivel ügyfelük meg tudta oldani, hogy a nyomtatóját személyesen is behozza üzletünkbe, Zsolt rá tudott nézni, így egyből kiderült, mi is volt a probléma.
A tintapatronok rögzítőfülein rajta maradt a műanyag merevítő.
Mivel a nyomtatófej nem jutott hozzá megfelelően a tintához a merevítő miatt, levegős lett, így elkezdett nagyon csíkosan, hiányosan nyomtatni.
Emiatt természetes, hogy az ügyfél elégedetlen volt a nyomtatás minőségével, hisz Epson tintasugaras nyomtatója mindenhogy nyomtatott, csak szépen nem.
Zsolt itt helyben orvosolta a problémát: a merevítők levétele után három gép fejtisztítást csinált.
A nyomtató megjavult, újra gyönyörűen nyomtatott.
HP DeskJet Ink Avantage 3525 nyomtató.
Új ügyfél.
Először vásárol utángyártott tintapatront a nyomtatójába, és először vásárol nálunk.
Hazaviszi a tintapatron garnitúrát.
Másnap visszahozza (szerencsére nyomtatóstól), hogy nem működik az utángyártottal.
Mivel a 655-ös utángyártott tintapatronjaink prémium minőségűek, és rengeteget eladunk belőlük, tudtunk, hogy itt vagy a nyomtató ment tönkre, vagy a patronbehelyezés a ludas.
Mivel első vásárlása nálunk, így a vevőnk (jogosan, hisz nem ismer minket) gyanakvó, haragos, bizonytalan, és meg van győződve arról, hogy a mi patronjaink tönkretették az ő nyomtatóját.
Zsolt átnézi a behelyezett patronokat, és kiderül, hogy csak félig, felületesen tépte le róluk a védőfóliát.
Mivel a fólia másik része rajta maradt a tintapatronon, a nyomtatófejben lévő fúvókák levegősek lettek.
Mivel többszöri gép fejtisztítással sem sikerült megoldani a problémát, így a szerelőnkhöz továbbítottuk a nyomtatót.
Ilyenkor nagyon kellemetlen helyzetben vagyunk, hisz mégsem mondhatjuk az ügyfélnek, hogy bizony ő a hibás.
Márpedig sajnos az eredeti tintapatronok is hasonló kárt okoznak a nyomtatóba, ha nem veszik le róluk azt a bizonyos fóliát. Patthelyzet.
Idős hölgy. Először vásárol nálunk, sokat nyomtat, így rábeszéljük a prémium kategóriás utángyártott 301-es tintapatronra a HP DeskJet 1510-es nyomtatójába.
Az utángyártott tintapatronba hatszor annyi nyomtatófesték van, mint az eredeti tintapatronba, árban viszont jelentősen kedvezőbb.
A hölgy másnap visszajött, iszonyat dühösen, hogy tegnap egész nap miattunk, meg a tintapatron miatt mérgelődött, mert bizony hiába tette be a nyomtatóba, nem nyomtat.
Biztos jót adtunk? Mert őszerinte nem.
Szerencsére a közelben lakott, így Zsolt kiment hozzá, természetesen díjmentes kiszállással, megnézni, mi lehet a probléma forrása.
Fogta a 301-es HP tintapatront, beletette a nyomtatóba, és láss csodát: a nyomtató elkezdett nyomtatni.
Hogy az idős hölgynek miért nem sikerült elindítania a nyomtatást, sajnos nem tudjuk mai napig. Pedig mindent megfelelően csinált, levette a tintapatron elektronikájáról a fóliát, (elvileg) szabályosan helyezte bele a nyomtatóba.
A színes tintapatronja tele volt, és a nyomtató is felismerte, mutatta a festékszintjét, tehát az sem zavarhatott be. (Sokszor ha üres a színes patron, vagy hibás az elektronikája, a feketével sem lehet nyomtatni.)
A hölgy nem győzött hálálkodni, megkérdezte mivel tartozik.
Ilyenkor Zsolt azt szokta mondani, hogy az ő ideje annyira drága, hogy azt senki sem tudná megfizetni, úgyhogy semmivel.
Erre sietve lekapott a konyhapolcról egy nagy ananászt, és Zsolt kezébe nyomta.
Azóta is hűséges vásárlónk maradt.
Régi vásárlónk aki HP 4515-ös nyomtatójába viszi tőlünk heti rendszerességgel a 650-es gyárilag töltött tintapatronokat, visszahozza a fekete tintapatront, hogy nem ismeri fel a rendszer.
Igen, tudja, hogy a töltött tintapatronok nem mutatnak festékszintet.
Azzal is tisztában van, hogy a HP nyomtatója figyelmezteti, hogy vigyázat, ejnye bejnye, ez itt nem eredeti tintapatron, hanem töltött.
Bár ezeket a tintapatronokat a gyártó teszteli, mielőtt gondosan becsomagolná őket, olykor sajnos előfordul, hogy mire a vásárló hazaviszi, elromlik az elektronikája. Murphy törvénye... ugye.
Így megkérdeztük, az árát kéri vissza, vagy adjunk egy cserepatront?
A cserepatront választotta. Azzal már tökéletesen működött a nyomtatója.
Azóta még kb. 4 garniturát elvitt, és mindegyikkel szuper jól tudott nyomtatni.
A lézertonerek egy részében oldalt van egy szalag, amit ki kell húzni, másképp nem fog nyomtatni az új tonerrel a nyomtató.
Ez a szalag ugyanis nem engedi a tonerport ki a tonerből.
Néha, amikor kevésbé határozott mozdulattal húzzák ki, beleszakad a tonerbe.
(Ilyenkor, ha visszahozzák hozzánk a tonert, szétszedjük, és kivesszük belőle a beleszakadt részt.).
A leggyakoribb probléma viszont az, hogy nem húzzák ki.
Visszahozzák a tonert, hogy rossz.
Ilyenkor egy határozott mozdulattal kihúzzuk a szalagot, probléma orvosolva. :-)
Samsung utángyártott tonereknél gyakori, hogy a toneren,a fényhenger előtt van egy védőkazetta, hogy a fényhenger ne sérüljön. Hisz ha rákerül egy karcolás, az minden egyes kinyomtatott oldalnál látszani fog.
Sokszor hozzák vissza a kért Samsung tonert, hogy rosszat adtunk, túl nagy, nem tudják beletenni a nyomtatóba. (Szólni szoktunk a vásárlásnál, hogy van rajta egy tok, amit le kell majd venni, csak hát van hogy a vásárló elsiklik fölötte).
Nagy az öröm, amikor kiderül, hogy csak az a fránya védőkazetta az oka.
És a jó áron megvett csúcsminőségű toner tökéletesen végzi a dolgát.
A HP utángyártott tonerek olykor több eredeti lézertoner összevont változatai.
Ezeket univerzális tonereknek nevezik.
Például a HP CB 435, HP CB 436, HP CF 278 és HP 285-ös eredeti tonereknek ugyanaz az utángyártottja.
Emiatt ennek az egy utángyártott tonernek sok-sok kis pöcök van az oldalán, hogy mindegyik nyomtatóba megtalálja a helyét.
A titka csupán annyi, hogy ami nem megy, nem kell erőltetni.
Azaz szépen be kell csúsztatni a helyére, és ha valami akad, akkor nem kell ráerőszakolni az akaratunkat, hanem visszahúzni a tonert picit, és újra próbálni a behelyezését a nyomtatóba, ameddig gördülékenyen be nem csúszik. :-)
Sokan vagyunk sokfélék, és vannak közöttünk türelmüket hamar elvesztő emberek is.
Na ők azok, aki ha törik ha szakad beleteszlek a nyomtatóba úgy ahogy én akarom, nem úgy ahogy te akarod felkiáltással mégazértis belenyomják a tonert a nyomtatóba. Persze ezzel a mozdulattal letörik az érzékeny pöcköket a lézertoner oldaláról, ezáltal a toner használhatatlanná válik. Utána meg ránk is haragszanak egy sort, hogy rossz tonert adtunk. :-D
Canon PIXMA MG2150-es nyomtató, eredeti tintapatronokkal.
A tintapatronokat internetes áruházból vásárolták, ismeretlen helyről.
A patronok vagy nagyon régiek voltak, vagy hamisítottak, vagy el voltak varázsolva... Ugyanis a bennük lévő festék kifolyt a nyomtatóba, és utána a nyomtató randomszerűen telepacázta festékkel a kinyomtatott oldalakat.
Mivel egy új Canon nyomtató 12-14.000 forintos áron megvehető, a nyomtató javíttatása kb. 6-7000 lett volna, így egy új nyomtató vásárlása mellett döntött a nyomtatótulajdonos, amit azonnal meg is vásárolt itt nálunk az üzletben.
Canon IP 3500-as nyomtató. Azzal a hibaüzenettel hozták be, hogy villog, és nem fogadja el az újonnan vásárolt tintapatronokat.
Megnéztük, sajnos a nyomtató fejhibás lett.
Egy fejcsere ebbe a nyomtatóba a többe kerül a lé mint a kanál kategória.
Az ügyfelünk új Brother DCP-J 105-ös nyomtató vásárlása mellett döntött, nyomtatási szokásai alapján az volt a neki legmegfelelőbb nyomtató, amit ajánlani tudtunk.
Mivel boltunkban készleten volt, így azonnal meg is vásárolta, és boldogan távozott új nyomtatójával.