Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

SZÁLLÍTÁS, GARANCIA

TIPP: Amennyiben előbb regisztrálsz, és utána rendelsz, KEDVEZMÉNYESEBB árat tudunk adni neked.

Regisztrálj, és máris a jobb árakat fogod látni.

 

A megrendelt termékeidet megrendeléstől függően  a legtöbb esetben 24-48 órán belül házhoz szállítjuk.

A házhoz szállításról minden esetben értesítést küldünk neked.

 

A házhoz szállítás díjai:

- Amennyiben a futárszolgálatot választottad, 1290 forintba kerül a futár díja.

- Utánvéttel 1590 forintot kell fizetned. (+ 300 forint az utánvét díja. Ez a futárszolgálaté, amiért kezelik a pénzt, stb...)

- INGYENES a házhoz szállítás díja 19 000 forint feletti rendelés esetén.

 

A megrendelésedet személyesen is átveheted a következő címen:

MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet

1195 Budapest Üllői út 277/3

Nyitva tartásunk: H-CS: 8.00-17.00, P: 8.00-16.00

 

Amennyiben a személyes átvételt választod, minden esetben várd meg a visszaigazoló e-mailünket, hogy készleten van az adott termék.

Ha nagyon sürgős, hívd most a 06 1 357 60 87-es telefonszámot. (Munkaidőben tudjuk felvenni.)

A személyes átvételért semmilyen plusz költséget a termék árán kívül nem számolunk fel.

Minden vásárlásod mellé meglepetés ajándékot is adunk neked. (Nem, nem holmi olcsó, kilós cukorkát. :-) )

 

 

G A R A N C I Á I N K

CSALÁDIAS garancia

Mivel a nyomtatókelléked kettőnk közül (Enikő vagy Zsolt) valamelyikünk csomagolta be neked, így nem egymásra mutogatunk, ha pl nem azt a terméket kaptad, amit kértél, vagy eggyel kevesebb van a dobozba, hanem megpróbáljuk a lehető legrövidebb időn belül orvosolni a problémád. És még extra ajándékot is adunk neked az okozott kellemetlenségért.

 

DUPLA garancia

Egyes termékeinkre DUPLA garanciát vállalunk. Ez azt jelenti, hogy garanciális probléma esetén kettőt küldünk vissza cserében az egy hibás termékért. A dupla garanciát minden esetben jelezzük az adott termékoldalon.

 

 

ZÖLD FÉNY garancia

Olyan nincs, hogy NINCS! Minden nyomtatókelléket a legrövidebb idő alatt beszerzünk neked!

 

VISSZAADOM garancia

Bevásároltál nálunk a nyomtatókellékekből, de időközben tönkrement a nyomtatód, amibe használtad? Ha bontatlan, csomagolásban, a dobozon feltüntetett garanciális időn belül hozod vagy küldöd vissza hozzánk, visszafizetjük neked a teljes vételárat. Lejárt a garanciája? Hívd a 0620 531 40 89-es telefonszámot: biztos megegyezünk!

 

NYUGALOM garancia

Garantáljuk, hogy a nálunk vásárolt legtöbb utángyártott nyomtatókellékkel legalább ugyanannyi, de akár másfélszer több oldalt nyomtathatsz majd, mint az eredeti megfelelőjével.

 

NINCS HIBA garancia

Csíkoz, pöttyöz, nem nyomtat a lézertoner, tintapatron, amit tőlünk vásároltál? Nem kell magyarázkodnod, csak küldd vissza egy tesztoldallal: amennyiben a töltöttsége megfelelő (magyarán: nem az a baja, hogy kifogyott :-) ) postafordultával küldünk egy másikat. Természetesen neked a garanciális csere egy filléredbe sem kerül, mi álljuk a futárt, és minden felmerülő plusz költséget.

 

JÖVÖK VISSZA garancia

Meggondoltad magad, mégsem kéred a nálunk vásárolt terméket? Küldd vissza 1 hónapon belül bontatlan csomagolásban, és szó nélkül visszafizetjük neked a teljes árát!

 

 

OLVASS BELE ESETTANULMÁNYAINKBA, hasznos lehet. :-)

IDE KATTINTVA már olvashatod is.

 

 

AZ OLDAL ÜZEMELTETŐJÉNEK ADATAI ÉS ELÉRHETŐSÉGEI

MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház

Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság

Székhely, bolt címe: 1195 Budapest, Üllői út 277/3.

Adószám: 22259295-2-43.

Cégjegyzékszám: Cg.01-06-772950

E-mail: bolt@mintaprint.hu

Ügyfélszolgálat: +36-1-357-6087

Mobil: 06-20-531-4089

Web: www.mintaprint.hu


 

SZEMÉLYES ÁRUÁTVÉTEL HELYE

MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet

1195 Budapest, Üllői út 277/3.

Nyitva tartási időben.

 

A webáruházban feltüntetett áraink forintban értendőek és az Áfa-t tartalmazzák.


 

SZÁLLÍTÁSI DÍJTÉTELEK

Házhoz szállítás díja országszerte egységesen 19.000.- Ft-ig 1290 forint bruttó. Ha utánvéttel kéred a házhoz szállítást, és nem előre utalással, akkor az plusz 300 forint bruttó a 1170 mellé, tehát összesen 1590 forint. Előre utalásnál a 300 forintot nem kell kifizetni. Amennyiben a személyes átvételt választottad, akkor annak nincs semmilyen plusz díja, azaz ingyenes.


 

WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA

A vásárlásod nálunk gyors, egyszerű, és rizikómentes! A keresőmezőbe írd be a kívánt termék nevét, és a találati listában megjelennek azok a termékek, amelyek nevében szerepel a keresősorban megadott szó. A részletes kereső tovább segít Neked szűkíteni a kört. Nemcsak konkrét termékre, hanem egy adott kategória összes termékére is kereshetsz. A cikkekben a javasolt termékek nevére kattintva kosárba teheted, majd megvásárolhatod azokat. Amennyiben elakadsz, vagy kérdés merült fel benned, keress minket 9-16 óra között a 06 1 357 60 87-es telefonszámon, és készséggel segítünk neked.


 

HÁZHOZ SZÁLLÍTÁS

A termékek házhoz szállítását Magyarország egész területén vállaljuk.


 

TERMÉKEK ÉS ÁRAK

Áruházunkban a termékeket kategóriák szerint soroltuk be. A termékre kattintva részletes információkat kaphatsz a termékről. A főoldalon jobb oldalon található keresődoboz segítségével az összes termék között, míg fönt a kiválasztott kategóriákon belül kereshetsz (Canon, Epson stb...). A keresést szűkítheted úgy, hogy csak bizonyos termékkategóriák között keresel. Webáruházunkban a bruttó kiskereskedelmi árakat tüntetjük fel!


 

MEGRENDELÉS / KOSÁR

A megrendelni kívánt terméket a termék melletti "Kosárba" feliratra kattintva választhatod ki. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehetsz a kosaradba. Amikor beteszel egy terméket a kosárba, még nem kötelezed el magad a termék megvásárlására, azonban addig, amíg  be van jelentkezve, és egy adott termék a kosaradban van, a rendszer nem engedi, hogy más vásárló Előled megvegye azt.


 

FIZETÉS

A „Fizetési információk”  lapon pontosíthatod a „Számlázási címet” és kiválaszthatod a fizetés módját. Az alábbi fizetési módok közül választhatsz: Készpénzben a futárszolgálat munkatársának vagy a bolt dolgozójának (ha Te mész az áruért) a termékek átadásakor a számla alapján. Bankszámládról átutalással. Ebben az esetben a MintaPrint webáruház számlájára kell utalnod az e-mailben érkezett értesítőben szereplő összeget. A rendelt árukat a vételárnak a webáruház bankszámlájára történő beérkezése után indítjuk el az általad  megadott címre. A rendelés beérkezéséről automatikus értesítést küldünk Neked e-mailben, a megadott e-mail címen. A webáruház munkatársai ezt követően kezdik meg a Te megrendelésed tényleges feldolgozását. A rendeléseket a rendelkezésre álló készlet erejéig teljesítjük. A beérkezett rendelések feldolgozása után egy újabb e-mailben értesítünk a sikeres készletfoglalásról, valamint jelezzük, ha bizonyos termékek átmeneti készlethiány miatt nem szállíthatók. Ezeket a tételeket automatikusan töröljük a megrendelésből és ha  már kifizetted azokat, akkor a vételárat 3 munkanapon belül visszautaljuk a bankszámládra. Végül a csomag elkészülte és feladása után még egy értesítést küldünk a kiszállításról, melyben megtalálod a kiszállításra kerülő tételeket és csomagjának kódját, ami alapján nyomon tudod követni a kiszállítás menetét. Webáruházunk és Közötted a termékek kiszállításáról küldött visszaigazoló e-mail elküldésével egyidejűleg jön létre a távszerződés. A számodra kiszállított termékekről, valamint a posta- és csomagolási költségről (ha van) tételes áfás számlát állítunk ki. Kérjük, hogy adataid pontosan töltsd ki, ellenőrizd, szükség esetén pedig módosítsd azokat! FIGYELEM! ELŐRE ÁTUTALÁS ESETÉN KÉRJÜK MINDEN ESETBEN VÁRD MEG AMÍG A CSOMAG SZÁMLÁJÁT KIÁLLÍTJUK ÉS E-MAILBEN ELKÜLDJÜK NEKED ! A hibásan kitöltött adatokból eredő esetleges károkért a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság nem vállal felelősséget!


 

MEGRENDELÉS LEMONDÁSA

Azon dolgozunk, hogy a megrendelt áruk mielőbb eljussanak hozzád. Minden munkanapon 11.00 óráig becsomagoljuk és 12.00 óráig átadjuk az előző 24 órában megrendelt termékeket a szállítást végző futárcégnek. Ha  le kívánod mondani megrendelésed, kérjük mielőbb, a fenti információ figyelembe vételével tedd meg. Amennyiben a szállítás már elkezdődött,  lemondani már nem tudod a rendelésed, de ebben az esetben is élhetsz az alábbiakban részletezett ELÁLLÁSI JOGODDAL. A rendelés lemondását és törlését az Általad megadott e-mail címre visszaigazoljuk. Amennyiben a lemondás időpontjában csomagod feladásra került már, erről is értesítünk.


 

HÁZHOZ SZÁLLÍTÁS  / MEGRENDELÉS ÁTVÉTELE

A visszaigazolt termékeket boltunk raktárról szállítja Neked.. Ha szeretnéd, hogy rendelésed ne azonnal, hanem adott (későbbi) határidőre szállítsuk, kérjük, jelezd a megjegyzés rovatban! Így összevonhatod több rendelésed, és szállítási költséget takaríthatsz meg. A számlát minden esetben a csomagban helyezzük el. (Az ajándékod mellett. :-) )


 

FUTÁRSZOLGÁLAT

A csomagok kiszállítását Magyarország területére futárszolgálat megbízásával vállaljuk, 1-3 munkanapon belül. Kérjük, hogy rendelésednek elküldésekor pontosan jelöld meg, hogy a megadott címen délelőtt (8-12) vagy délután (12-20) tudod átvenni a csomagot és minél több telefonos elérhetőséget szíveskedj megadni. A megjegyzés rovatban tovább szűkítheted a kiszállítás időpontját. Amennyiben a futár nem talál Téged a megadott címen, értesítőt hagy és rövidesen másodszor is megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Ha a második kiszállítási kísérlet is sikertelenül végződik újabb kiszállításra sajnos nincs lehetőség.


 

SZEMÉLYES ÁTVÉTEL

Lehetőséged van a megrendelt termékek személyes átvételére a MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház 1195 Budapest, Üllői út 277/3.  boltjában. Ebben az esetben szállítási és csomagolási költséget nem számolunk fel. A nyitva tartási időt kérünk, vedd figyelembe.


 

ADATVÉDELEM

A személyes adataid védelme kiemelten fontos nekünk. Adataidnak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság a birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli és kizárólag aMintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruházban tett megrendelések teljesítéséhez használja fel; azokat semmilyen formában, sem egészben, sem részleteiben nem adja tovább harmadik fél részére, kivéve a szállító futárcéget. A weboldal használata közben szükséges személyes jellegű - azonosításra alkalmas - adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak (személyes adatok védelméről és közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény).


 

ADATGYŰJTÉS ÉS FELDOLGOZÁS

Weboldalunk látogatása során web-szerverünk kizárólag technikai információkat rögzít és tárol (IP cím, a web-oldal ahonnan meglátogattál minket, illetve amelyeket tőlünk meglátogatott, a látogatás időpontja, időtartama) ezek név nélkül kerülnek a rendszerünkbe, statisztikai célokból. A személyes adatokat (név, lakcím, levelezési cím, telefonszám, stb.) csak abban az esetben rögzítjük, ha megadtad ezek valamelyikét a regisztráció során. A regisztráció során csak olyan adatokat kell megadnod, amelyek feltétlenül szükségesek a megrendelésednek maradéktalan kiszolgálásához illetve az esetleges későbbi kapcsolattartáshoz (pl. reklamáció esetére).


 

SZEMÉLYES ADATOK ÁTADÁSA HARMADIK FÉL SZÁMÁRA

A személyes adataidat kizárólag a rendelt termékek kiszállítását végző futárcég számára adjuk át és csak azokat az adatokat, amelyek a szállításhoz feltétlenül szükségesek. A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság és a futárcég közötti szerződés szabályozza az átadott személyes adatok kezelésének módját és biztosítja, hogy azok nem kerülhetnek illetéktelenek kezébe. Adattovábbítás a hatósági hivatalok felé csak a törvényi előírások keretében történhet. Bankkártyás fizetés esetén Te, mint vevőnk közvetlenül a Bankkal kerülsz kapcsolatba, a MintaPrint rendszerébe a bankkártyás fizetés semmilyen adata nem jut át.

 

TÁJÉKOZTATÁSI TÖRVÉNY

Jogodban áll  a Rólad tárolt személyes adatokat megismerni, ezt kérelem benyújtása esetén ingyenesen biztosítjuk Számodra. A tévesen tárolt adatokat (pl. lakcím, e-mail cím változás)  kérésedre kijavítjuk.

 

ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG

A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság megtette a szükséges technikai és szervezeti intézkedéseket annak érdekében, hogy az  Általad rendelkezésünkre bocsátott személyes adatokat eltűnés, megsemmisülés, manipuláció és jogosulatlan hozzáférés ellen megvédje.


 

ADATVÉDELMI NYILATKOZAT

A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság mint a MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház üzemeltetője felelősséget vállal a fentiekben meghatározott adatvédelmi pontok pontos betartására.


 

ELÁLLÁS JOGA

Vásárlásod során  a termékek kézhezvétele után 8 munkanapon belül élhetsz a 17/1999. (II./5.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogoddal. Értesítheted a webáruházunkat telefonon, e-mail-ben vagy írásban. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha a nyilatkozatod a határidő lejárta előtt postára adod. Ebben az esetben a MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház által leszállított termékeket a vissza kell juttatnod a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság címére. A termék visszaküldésének költségeit neked kell fedezned. A termékek visszaérkezése után a már kifizetett számla összegét 3 munkanapon belül visszautaljuk az  általad megadott bankszámlára vagy postai úton feladjuk a megadott címre. A MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház követelheti Tőled a visszaküldött termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Az  elállási jogoddal kapcsolatban a Webáruház a 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet minden szabályát kötelező érvényűnek ismeri el magára nézve. A rendelet szövegét alább olvashatod.


 

TÁVSZERZŐDÉS

A Megrendelőlap elküldésével és annak a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság által történő visszaigazolásával a 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság, mint Szállító, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi alpontok szerinti feltételekkel:

A Szállító köteles utánvéttel vagy futárszolgálat útján a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni, illetve ha a Vevő úgy kéri, a Szállító telephelyén átadni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul e-mail, vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.

A Vevő köteles az általa feladott megrendelőlapon megjelölt és a Szállító  által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, amennyiben az mindenben megfelel a Vevő által megrendelteknek (termék, ár, minőség) és a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza - készpénzben a kézbesítő részére kifizetni, kivéve ha a Vevő fizetési kötelezettségét már előre teljesítette. Ha a leszállított termékek bármely paraméterükben nem felelnek meg a megrendelteknek és visszaigazoltaknak a Vevő az átvételt megtagadhatja.

A Vevő e szerződéstől az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. Ebben az esetben a Vevő köteles a termékeket a Szállítónak visszaszolgáltatni és viselni az ezzel kapcsolatosan felmerülő költségeket.

A felek között létrejött távszerződést a Szállító minden esetben kinyomtatja, iktatja, így a szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül  és a későbbiekben is hozzáférhetővé válik. A szerződés kizárólagos nyelve a magyar.

Az esetleges jogviták elbírálására Felek a Budapesti Bíróság illetékességét kötik ki. Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) számú Kormány- rendelet szabályai az irányadóak, mely szabályait a Szállító kötelezőnek ismeri el magára nézve. ( A kormányrendelet szövege alább olvasható!).

A Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság a Vevők adatait a szerződések teljesítése és az esetleges kifogások intézése érdekében az ügyletekre vonatkozó adatokkal együtt tárolja, azokat alvállalkozóinak átadja, akik azonban nem jogosultak azokat a teljesítést követően tovább tárolni, illetve megőrizni vagy más harmadik személyek részére továbbadni.

SZAVATOSSÁG  ÉS JÓTÁLLÁS

A MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház, mint eladó szavatossági és jótállási felelõsségére a Ptk-ban és a 151/2003. (IX.22.) sz. Kormányrendeletben foglaltak az irányadóak. Amennyiben a MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház szolgáltatásával kapcsolatban bármilyen kérdésed, észrevételed, megjegyzésed lenne, kérjük, írj nekünk a bolt@mintaprint.hu címre, rövid időn belül válaszolni fogunk neked.

Adatvédelmi nyilatkozat
Az általad által megadott adatokat a MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház és webáruház üzemeltetője, a Trend Jet Bt. kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve - ha kérted - értesítések küldése céljából tárolja. Adataid harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat, aki a Trend Jet Bt-től kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adataid kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el.

Az információk tulajdonjoga
Kijelentjük, hogy a Trend Jet Bt. birtokolja az oldalainkon látható információkat. A www.mintaprint.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.
Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.

Köszönjük, hogy igénybe vetted szolgáltatásunkat, VISSZAVÁRUNK!

 

 

A MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház fenntartója és tulajdonosa a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság. Minden, a honlapon található szöveges, kép- ill. más jellegű anyag a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság tulajdonát képezi. Fenti anyagok felhasználása, ill.  kereskedelmi célú másolása és továbbítása a Trend Jet Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság engedélyéhez kötött. Folyamatosan monitorozzuk az internetes oldalakat. Ha bármilyen, a MintaPrint Nyomtatókellék Szaküzlet és Webáruház oldalról másolt szöveggel találkozunk, napi 50.000 forint+ ÁFA kártérítést követelhetünk tőled a szövegek jogtalan használatáért.

17/1999. (II. 5.) Korm. Rendelet a távollevők között kötött szerződésekről A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet fogyasztó és vállalkozás köt egymással termék, illetve szolgáltatás értékesítésére irányuló, a vállalkozás által működtetett távértékesítési rendszer keretében olyan módon, hogy a szerződés megkötése érdekében a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz (távollevők között kötött szerződés).(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:a) a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló törvény által szabályozott pénzügyi ágazati szolgáltatásokra irányuló szerződésekre;b) automatából történő értékesítésre;c) nyilvános telefonállomás igénybevétele útján az elektronikus hírközlési szolgáltatóval kötött szerződésre;d) az építési szerződésre;e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;f) az árverésen kötött szerződésre.(4) Nem kell alkalmazni a 2-6. §, valamint a 7. § (1) bekezdésének rendelkezéseit az élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló termékek rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésekre, továbbá) az olyan szállást nyújtó, szállítási, étkeztetési vagy szabadidős szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre, amelyek alapján a vállalkozás e szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban nyújtja.(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.2. § (1) A vállalkozás a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:a) a vállalkozás cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;b) a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;c) a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról, valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról, szállítási vagy postaköltségről;d) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;e) az elállás jogáról (4. és 5. §);f) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;g) a vállalkozás ajánlati kötöttségének idejéről;h) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.(2) A vállalkozás az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.(3) Ha a vállalkozás telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, a telefonbeszélgetés megkezdésekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.3. § (1) A vállalkozás köteles a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakról való tájékoztatást írásban - papíron vagy más, a fogyasztó számára hozzáférhető tartós adathordozón - a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. Ha e kötelezettségének a szerződéskötést megelőzően nem tett eleget, ezt az írásbeli megerősítést a szerződés teljesítése során kellő időben, de - kivéve, ha a teljesítés harmadik személy részére történik - legkésőbb a teljesítés időpontjában köteles a fogyasztó részére rendelkezésre bocsátani.(2) Az (1) bekezdés szerinti írásbeli megerősítésnek a 2. § (1) bekezdés a)-e) pontjában foglaltakon túl tartalmaznia kell:a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;b) a vállalkozás azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó panaszait érvényesítheti;c) az esetleges jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás, javítószolgálat);d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a vállalkozásnak a (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.(4) E § alkalmazásában tartós adathordozó az olyan eszköz, amely a fogyasztó számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogáta) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéiggyakorolhatja.(3) Ha a 3. § szerinti írásbeli megerősítés kézhezvételére - a (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben - a termék kézhezvételének napjától, illetve - a (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben - a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb mint nyolc munkanap van hátra.(4) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.(5) A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;b) olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;c) olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;f) szerencsejáték-szerződés esetében.6. § (1) Ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a vállalkozás által nyújtott kölcsön [a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § o) pontja] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.(2) A fogyasztó a vállalkozásnak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető.(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a vállalkozás előzetes megállapodásán alapul. A vállalkozás köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.7. § (1) Ha a felek a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a vállalkozás a szolgáltatás rendeltetéséből kétségtelenül megállapítható időpontban, ennek hiányában a fogyasztó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a vállalkozáshoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.(2) Ha a vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a vállalkozást nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.(3) Ha a vállalkozás a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a vállalkozást terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a vállalkozás egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.8. § (1) A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg.(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását.9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a vállalkozás a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon.(2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, a vállalkozás a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá.10. § A vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte.11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le.(2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni.(3) Ha a rendelet hatálya alá tartozó szerződés az Európai Gazdasági Térség valamelyik államával szoros kapcsolatban áll, harmadik ország jogának a felek által a szerződésre irányadó jogként való választása érvénytelen annyiban, amennyiben e harmadik ország joga az említett államnak a 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvet átültető jogszabálya eltérést nem engedő rendelkezésével ellentétes. Az érintett kérdésben a felek által választott jog helyett az említett állam jogát kell a szerződésre alkalmazni.11/A. § A 2. és 3. § rendelkezéseinek megsértése esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben meghatározott szabályok szerint jár el.12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.(2)(3) Ez a rendelet a távollévők között kötött szerződések esetén a fogyasztók védelméről szóló, 1997. május 20-i 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja; az irányelv 8. cikke kivételével.